pl.png ru.png en.png

Warunki gwarancji i odpowiedzialność za wady wyrobu.

1.        Wykonawca, P.H.U. RAFALMAX,  oświadcza, że objęty niniejszą kartą gwarancyjną przedmiot gwarancji został wykonany zgodnie z umową, specyfikacją techniczną wykonania, zasadami wiedzy technicznej, przepisami, oraz przy użyciu materiałów i części przeznaczonych do przedmiotowego zespołu/podzespołu.

2.        Wykonawca udziela na działanie przedmiotowego zespołu/podzespołu 6 miesięcy (Słownie: dwanaście miesięcy) gwarancji.

3.        Bieg terminu rozpoczyna się w chwili odbioru zespołu/podzespołu od P.H.U. RAFALMAX.

4.        Gwarancja ulega przedłużeniu o czas jaki zespołu/podzespół będzie naprawiany w ramach gwarancji, przy czym bieg terminu rozpoczyna przyjęcie zespołu/podzespołu do naprawy, a kończy powiadomienie zlecającego naprawę o jego zakończeniu.

5.        Gwarancja obejmuje naprawę, usterek spowodowanych niewłaściwie przeprowadzona naprawą, wad użytych materiałów i części, w zakresie obejmującym wykonaną wcześniej usługą/naprawą.

6.        Napraw gwarancyjnych P.H.U. RAFALMAX dokonuje wyłącznie w swoich warsztatach, gdzie zespołu/podzespół powinien zostać dostarczony.

7.        P.H.U. RAFALMAX nie pokrywa kosztów związanych z demontażem, montażem i napełnieniem olejem reklamowanego zespołu/podzespołu dokonywanego przez użytkownika, lub zleconych przez niego innemu serwisowi, a także dostarczeniem tych elementów do naprawy. 

8.        P.H.U. RAFALMAX nie ponosi kosztów związanych z holowaniem pojazdu i jego przestojem spowodowanych usterką i naprawą zespołu/podzespołu.

9.        Czas wykonania naprawy przez P.H.U. RAFALMAX wynosi do 14 dni (słownie: czternaście dni), ale w wyjątkowych wypadkach spowodowanych koniecznością zamówienia i sprowadzenia części może ulec przedłużeniu do 21 dni. O ewentualnym przedłużeniu czasu trwania naprawy P.H.U. RAFALMAX zawiadomi użytkownika telefonicznie, e-meilem lub na piśmie.

10.     Gwarancja nie obejmuje:

a) uszkodzeń mechanicznych spowodowanych wypadkiem, lub inną siłą wyższą za którą strony rozumieją klęski żywiołowe (pożar, powódź, uderzenie pioruna itp.).

b) okresowej wymiany oleju.

c) uszkodzeń będących wynikiem samowolnych przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonanych przez Zamawiającego.

d) szkód wywołanych przez celowe działanie/zaniechanie mające na celu dokonanie zniszczenia mienia, sabotażu lub kradzieży.

e) szkód spowodowanych użytkowaniem pojazdu nie zgodnie z przeznaczeniem, instrukcja obsługi w tym szczególnie przekraczaniem norm obciążenia.

f) szkód spowodowanych użytkowaniem pojazdu do sportów ekstremalnych, wyścigów itp.

g) szkód spowodowanych zastosowaniem zespołu/podzespołu niezgodnie z przeznaczeniem, błędnego (wadliwego) montażu, złej konserwacji, magazynowania, transportu, oraz mechanicznego uszkodzenia i wywołanych nim skutkami.

h) szkód spowodowanych nieprawidłową obsługą i eksploatacją w tym zwłaszcza użycia niewłaściwego, lub w niewłaściwej ilości oleju, eksploatację bez wymaganej ilości oleju, braku okresowej kontroli szczelności skrzyni i poziomu oleju. Uszkodzenie zespołu/podzespołu spowodowane zbyt niskim poziomem oleju nie jest objęte gwarancją i powoduje jej utratę.

i) szkód spowodowanych samowolnymi przeróbkami, naprawami i inną niedozwoloną ingerencją w zespół/podzespół. Wszelkie nieautoryzowane  naprawy, zmiany czy przeróbki zespołu/podzespołu powodują utratę gwarancji.

11.     Warunkiem zachowania gwarancji na zespół/podzespół jest dokonywanie w pierwszym miesiącu użytkowania cotygodniowej kontroli szczelności (w celu ujawnienia ewentualnych przecieków) oraz mocowania śrub na wale napędowym. Pierwsze taki kontrolę należy przeprowadzić po przejechaniu przez pojazd 1 mtg nastepnie po10 mtg, a o ewentualnie występujących nieprawidłowościach natychmiast powiadomić P.H.U. RAFALMAX. Obsługę techniczna i kontrole przeprowadza użytkownik we własnym zakresie, zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu do którego zespół/podzespół jest przeznaczony.

12.     Gwarancja nie podlega rozpatrzeniu w wypadku jej utraty.

13.     Karta gwarancyjna bez daty, wpisów, podpisu, pieczątek i nr fabrycznych zespołu/podzespołu jest nieważna.

14.     Gwarancja nie podlega rozpatrzeniu po upływie terminu ważności.

15.     Reklamując wyrób użytkownik winien udokumentować dokonanie okresowych kontroli jakie zaleca P.H.U. RAFALMAX.

16.     P.H.U. RAFALMAX nie odpowiada za wady powstałe w wyniku zwłoki w zawiadomieniu go o wadzie, jeżeli wada ta spowodowała inne wady lub uszkodzenia, których można było uniknąć, gdyby w terminie zawiadomiono Wykonawcę o zaistniałej wadzie.

17.     W sprawach nieuregulowanych niniejszą karta gwarancyjną mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i innych stosownych ustaw.

18.     Sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest Sąd właściwy ze względu na siedzibę gwaranta.

19.     Przed wstąpieniem na drogę sądową strony zobowiązują się do podjęcia wcześniej próby rozwiązania spotu w sposób ugodowy w toku mediacji.